Cukorbetegség étkezés utáni álmosság. További cikkeink a témában


  1. Hiperglikémia - magas vércukorszint
  2. Írta: WellnessCafe Az inzulinrezisztencia IR alapvetően a cukoranyagcsere betegsége, ám igen sokrétű következményt vonhat maga után.

Szendi Gábor: Az ebéd utáni kóma Szokott köd ülni agyára egy-egy kiadós étkezés után? Szokott ebéd után üveges szemekkel meredni munkájára, s legszívesebben az asztalra borulva aludna egyet? A jelenség nem csak kellemetlen, hanem veszélyes is tud lenni, hiszen vezetés közben elaludni, vagy álmossággal küzdve kritikus döntéseket hozni komoly következményekkel járhat. Tévedés azt gondolni, ez elkerülhetetlen része az életnek.

A Google adatkezelési elvei Szokott köd ülni agyára egy-egy kiadós étkezés után?

Receptgyűjtemény Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából. A sütik az Ön böngészojében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani. A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja. Cukorbetegeknél a vércukorszint a helyes életmóddal, a szigorú diétával, és ha szükséges, a gyógyszeres terápia pontos követésével normál tartományba tudható. Vannak viszont olyan esetek, amikor a vércukorszint kórosan megemelkedik.

De, még ha nem is alszik el, romlik a memóriája, romlik a reakcióideje, romlik az észlelése. A Földön sok milliárd ember tapasztalja meg naponta ugyanezt a jelenséget. A naponta bekövetkező menetrendszerinti teljesítménycsökkenés és a rossz döntések jelentős gazdasági károkat okoznak. Téved azonban, aki azt gondolja, ez elkerülhetetlen része az életnek.

EGÉSZSÉG KLINIKA: Cukorbetegség 1.

Akik áttérnek a lowcarb vagy a paleolit cukorbeteg tablazat, meglepve tapasztalják, hogy az első pár nehezebb, fáradékonysággal jellemezhető nap után örökre megszűnik az evés utáni kókadás és aluszékonyság.

A paleolit életmódot folytatók tapasztalata egybecseng a 30 éve csordogáló szakirodalmi adatokkal, melyek a táplálkozás és az éberség kapcsolatát vizsgálják. Kezdetben a kutatókat az foglalkoztatta, hogy nem rontja-e a teljesítményt a kihagyott reggeli. Ez szociális kérdés is volt, és a kutatások azt is célozták, hogy a kormányok ne hagyják annyiban, hogy a szegény gyerekek reggeli nélkül ülnek be az iskolapadokba.

Állandó fáradtságot érez étkezés után? Lehet, hogy IR-rel küzd

A kutatások a kezdetekben abból indultak ki, hogy az agy működéséhez glukózt, azaz a szervezet által a szénhidrátokból előállított, a vérben keringő egyszerű cukrot használ fel energiaforrásként. Az ezirányú kutatásokat kezdetben elvakította az a tény, hogy egy szokásos, cukorbetegség étkezés utáni álmosság stílusú, szénhidrátdús reggelit fogyasztóknak egy ideig hatékonyabban működött az agya a reggelit kihagyókkal szemben. Hamarosan kiderült, hogy nem is a szénhidráton van a hangsúly, hanem azon, reggelizik-e valaki bármit is.

Azaz, jó dolog reggelizni, mert az serkenti az agyműködést. Így lecsupaszítva azonban ez elég közhelyes eredmény.

cukorbetegség étkezés utáni álmosság

Másrészt az is közismert tapasztalat, hogy a szénhidrátdús étkezés fél-egy órára feldobja az embert, utána azonban kifejezetten romlik a teljesítmény és jön az álmosság.

Ennek oka, ha csak mechanikusan az agy cukorellátottságában is gondolkodunk, az, hogy a hirtelen megnövekedett vércukorszintet az ezt követő inzulinlöket kitakarítja a vérből és a vércukorszint leesik, cukorbetegség étkezés utáni álmosság a kiinduló érték alá is. Az így kialakult hipoglikémia kifejezetten rontja a szellemi teljesítményt és az éberséget.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Világossá vált, hogy a szénhidrátdús táplálkozás csak rövidtávon max. A szénhidrátok szellemi teljesítményt rontó hatása különösen erős a cukorbetegeknél, akiknek a vércukorszint szabályozása már károsodott.

Ennek oka nyilvánvaló: az alacsony glikémiás indexű ételek lassabban és egyenletesebben emelik meg a vércukor szintjét, s ez stabilizálja az agy működését. A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Jellemző módon, a kutatásokat ez ideig főként a szénhidrátok agyműködésre gyakorolt hatásának vizsgálata dominálta.

  • Diabetes 2 típusú szemkezelés
  • Koppány Viktória Létrehozva:
  • Kezelés cukorbetegség cukor

Pedig az ember evolúciója során finomított szénhidrátokat két és fél millió éven át nem fogyasztott, következésképen agyunk egyáltalán nem arra szakosodott, hogy "minél több cukor, annál jobb".

Az agy számára szükséges glukóz mennyiséget a máj még akkor is előállítja, ha valaki csak zsírt és fehérjét fogyaszt, mint mondjuk az eszkimók, vagy a maszájok.

Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Betegségek és gyógymódok » Lassú anyagcsere és kajakóma kínozta: egy dologra figyelt, és elmúlt Lassú anyagcsere és kajakóma kínozta: egy dologra figyelt, és elmúlt Az emésztés folyamata nagy munka a szervezetnek.

Ez azonban azt sugallja, hogy cukorbetegség kezelése resorts egyenletes, alacsonyszintű glukózellátottság sokkal inkább kedvez az agyműködésnek, mint az erősen ingadozó vércukorszint, ami jellemzi a nyugati népességet.

Egy es vizsgálatban fMRI vizsgálattal mutatták ki, hogy a magasabb szellemi funkciókat ellátó prefrontális kéreg aktivitása szorosan összefügg a reggeli minőségével Akitsuki és mts. Akik csak cukros vizet fogyasztottak, azoknak sokkal rosszabb volt a teljesítménye, mint akik kiegyensúlyozott reggelit fogyasztottak, amiben a szénhidráton fehérjén és zsíron felül még vitaminok is voltak.

A vizsgálat fő érdekessége, hogy közvetlen méréssel igazolta, miszerint az agy teljesítménye nem egyszerűen az elfogyasztott szénhidrát mennyiségén múlik. Egy es vizsgálat, összehasonlítva a szénhidrát, a zsír és a fehérje hatását a szellemi teljesítményre, kimutatta, hogy a leghatékonyabb teljesítményt a zsírfogyasztás eredményezte, míg a szénhidrát és a fehérje csökkent teljesítményt eredményezett Fischer és mtsi.

cukorbetegség étkezés utáni álmosság

A szerzők szerint ez annak tulajdonítható, hogy a zsírfogyasztás után volt a legstabilabb a vér cukorszintje, azaz az agy egyenletesen volt cukorral ellátva.

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Ugyanez a kutatócsoport es vizsgálatában háromféle reggeli összeállítást vizsgált: a szénhidrátdús reggeli 4 rész szénhidrátot és 1 részt fehérjét, a kiegyensúlyozott étrend arányban tartalmazott szénhidrátot és fehérjét, és a fehérjedús étrend arányban tartalmazott fehérjét és szénhidrátot Fischer és mtsi.

Lassú anyagcsere és kajakóma kínozta: egy dologra figyelt, és elmúlt

Az ilyen vizsgálatokban alapvető cél, hogy a résztvevők azonos ízértékű és kalóriájú ételt kapjanak, hogy pl. A vizsgálat végkövetkeztetése szerint összességében a legjobb és egyenletes szellemi teljesítményt a fehérjedús reggelit fogyasztóknál lehetett megfigyelni. Ennek oka az, hogy az agyműködés nem feltétlen sok, hanem egyenletes glukózellátást igényel, a hullámzó vércukorszint rontja a szellemi teljesítményt.

A reggeli összetételének legnagyobb hatása az idősebbekre, nőkre és a stresszérzékenyekre volt.

cukorbetegség étkezés utáni álmosság

A stressz ugyanis a stresszhormonokon keresztül komolyan befolyásolja a vércukorszintet. A vizsgálat összegzésében a szerző leszögezték, hogy a szénhidrátok fogyasztásának rövid idejű, átmeneti pozitív hatása van, míg a fehérjedús reggelinek elnyújtott, tartós, egyenletes pozitív hatása van a cukorbetegség étkezés utáni álmosság képességekre és teljesítményre.

Miért akar aludni étkezés után?

Egy es kutatásban azt vizsgálták meg, hogyan hat a megnövelt fehérje a fizikai és szellemi teljesítményre. A szerzők szerint a WHO ajánlotta testsúly kilogrammonkénti 1.

cukorbetegség étkezés utáni álmosság

Ezért három héten át egészséges felnőtt férfiakat fogtak a WHO ajánlása szerinti fehérjetartalmú táplálkozásra, és eredményüket összehasonlították a dupla adag, azaz a testsúly kilogrammonkénti 3 gramm napi fehérjét fogyasztó csapatéval.